My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Sunday, December 09, 2007

Hennes vackraste ord 2

De där vackra orden kunde förstöra mitt liv. Jag vet inte om de gjorde det, eller om det blev precis tvärtom. Det var söta ord, blyga ord, ibland hårda eller vackra ord. Och jag föll handlöst. Jag skrotade mitt försvar och sänkte garden. Så jag fick hennes bett och mitt blod blev infekterat. Hon blev mitt gift, min drog. En vacker drog jag inte ville vara utan. Men lika fort som beroendet uppstod trängde jag undan det. Även om det kan förstöra mitt liv vill jag gärna höra ord som dem igen. Men nu ska jag lämna henne ifred och hon ska slippa bli omskriven här på ett tag, det lovar jag inte men hoppas att jag kan klara av.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home