My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Monday, October 15, 2007

Hennes vackraste ord

Jag var orolig att allt skulle tyna bort. Så jag sparade alla henne vackraste ord. Jag gömde dem långt in där inga andra ord skulle kunna störa. Det var ord ingen sagt mig förut. Det var enkla ord en sen lördagsnatt i augusti. Det var ord som mer än andra fick mig att hoppas att hon kunde bli min. Så jag sparade dem. Och när kvällarna övergår i nätter och jag önskar henne nära mig så är det de orden som kommer till mig. Det bästa och det värsta av allt är att jag vet att de betydde någonting, hennes vackraste ord.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Dina ord är också vackra! Men vilka ord var det som hon sade som var så vackra att du sparade dem?

10:51 PM  
Blogger Robert said...

Jag är ledsen, men det får nog stanna mellan henne och mig. Sen vet jag inte om det var orden i sig. Det var lika mycket hur dom sades, vem som sade dem till mig och allt det där. Tack snälla förresten.

11:51 AM  

Post a Comment

<< Home