My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Friday, November 02, 2007

Lasse Lindh - my man

Jag tycker han är modig, Lasse Lindh. Det är få artister som vågar vara så ärliga, öppna och sårbara. Hans låtar är enkla och raka och ibland, som i ”Jag klarar mig aldrig ensam” och ”Du kan få mig hur lätt som helst”, sjunger han så att man tror att hans hjärta verkligen håller på att gå i bitar. Och att alla tonårstjejer faller pladask för den killen det har jag inga problem att förstå. För vem beskriver den smärta en tonåring känner bättre än Lasse? Jag såg Lasse live på atmosfär igår. Han var lysande. Jag tycker hans spontana sätt är väldigt befriande. Han är ganska disträ ibland, pratar fort och otydligt, kommer av sig och tappar texten. Men han är så härlig. Han har en så smittande energi och spontanitet. Upprepade gånger säger han ”ni är så fina” och jag tänker att det behöver säkert tonåringarna höra i det ibland ganska kalla, hårda och individualistiska samhälle som vi lyckats skapa. Jag kommer på mig själv med att tänka att om jag vore tvungen att välja att vara en annan man skulle jag välja Lasse Lindh. Han verkar vara så go och helhjärtad. Sen ä det väldigt härligt att höra alla tonårstjejer tjoa o sjunga med i vartenda ord i vartenda låt, och Lasse har en väldigt ödmjuk och fin attityd till dem.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jag var också på konserten. han var fantastisk!

9:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag var där med! Lasse borde få nobelpriset i vänlighet! Jag menar hur många artister tillägnar låtar till någon speciell person i publiken bara sådär! Söööta Lasse <3 han är guld värd! Kälek till den mannen alltså <3<3

3:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Lasse Lindh är helt underbar! Även om jag inte är tonårsbrud så älskar jag hans musik.

7:31 PM  

Post a Comment

<< Home