My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Wednesday, September 26, 2007

Bergsklättring


Igår fick jag mig lite träning. Jag utövade bergsklättring med syskonbarnen. Det är roligt, det märks så väl att de är uppväxta inne i stan. Den trädbeväxta kullen där vi klättrade, som har en tiondel så många träd som det jag i min uppväxt kallade dungen, kallar de skogen. Jag är nog lantis ändå. Hur som helst så kändes det nästan som det gjorde då, i våran dunge, när man klättrade i träd o besteg stenar. Som en gasell skuttade jag från sten till sten. Ända till gasellen blev andfådd, vilket inte tog så lång tid. Men då, på 80-talet, då var det skillnad. björkängenbarnen, de kunde klättra de. Från Korpbergets topp såg man nästan hela världen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home