My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Monday, September 10, 2007

Allt som får hjärtat att längta

Av princip lägger jag väldigt sällan upp vissa alster här, än mindre halvfärdiga sådana. De brukar hamna nån annanstans. Men nu har jag lovat och man ska hålla sina löften. Jag glömde fråga vad hon väntade sig egentligen. Jag undrar om det var det här. Jag hoppas det var det.


Jag tror inte solen
kommer skina på oss jämt
Men älskade, du o jag
vi ska klara oss ändå

Det ska komma dagar
då vi tvivlar
Men du o jag
vi ska klara oss ändå

För vi ska få stjärnklara nätter också
och stjärnorna ska blinka oss svar
och vi ska blinka tillbaka

Vi ska få nätter då inget motstånd finns
mellan din hud och min
då vi smälter samman
då du sväljer min själ i din kyss

Jag vet det säkert
för nätter när du inte är hos mig
får jag ingen sömn

För är det inte dina ögon eller händer
så är det dina kyssar eller nakna bröst
som får mig att ligga sömnlös i timmar
som gör att mitt hjärta alltid längtar efter dig.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det var fina ord. Hon måste vara stolt som fick någon att skriva så fina ord om henne. Jag skulle i alla fall blivit väldigt rörd om nån kille hade skrivit så till mig.

10:23 PM  

Post a Comment

<< Home