My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Wednesday, January 31, 2007

Drömmar 3

Ibland när jag vaknar och har haft en speciell, märklig eller bara småtrevlig dröm vill jag inte vakna. Vill somna om och stanna kvar en stund. Kanske är det än känsla i drömmen jag vill åt, kanske nån människa jag vill fortsätta drömma om och nån enstaka gång har jag hört en låt i drömmen som jag vill höra igen. Alltså, kanske en bra låt som jag skrev i drömmen om du förstår vad jag menar. Det hände för sådär två veckor sen. Jag försökte somna om för att utröna vem jag dansat med under drömmens sista skälvande sekunder. Men jag lyckades inte somna om. Hon hade randig tröja, svart och vit. Efter ett tags eftersökande i huvudet insåg jag att jag inte skulle fundera mer. Är det meningen att jag ska veta så får hon väl komma tillbaka. Gör hon inte det får jag väl fortsätta drömma om något annat istället. Jag vet bara vem jag ville att det skulle vara.

Jag har märkt att jag är inne i en kretiv fas just nu. Det innebär vissa problem. Det är svårt att koncentrera sig på vissa saker vilket innebär att studierna inte blir som de borde alla gånger. Får försöka få ur mig kreativiteten för att koncentrera sig på Don Quijote. Men det kan vara svårt. När det är mycket som vill ut.

1 Comments:

Blogger Nat said...

Hej igen,

jag hade precis en sådan dröm i natt. Någon fanns med i min dröm, natten igenom, och bidrog med en känsla som jag inte har haft på mycket länge. Och medan jag sov, visste jag precis vem det var. Men inte när jag vaknade. Visst är det konstigt. Men en skön känsla från drömmen dröjer sig fortfarande kvar.

9:48 AM  

Post a Comment

<< Home