My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Wednesday, January 10, 2007

Årslista

Jag brukar inte göra såhär men nu har jag i alla fall snyltat på någon annans kreativitet. Jag hittade den hos en bloggare som snott den av nån som snott den av nån. Ungefär.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
flög över Atlanten, väl på andra sidan en massa saker
2. Höll du några av dina nyårslöften?
ja - att fortsätta låta bli att ge nyårslöften
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
ja
4. Dog någon som stod dig nära?
nej
5. Vilka länder besökte du?
Sverige, Tyskland, Spanien, Peru, Bolivia, Paraguay, Brasilien, Argentina
6. Är det något du saknade år 2006 som du vill ha år 2007?
jo, men det vågar jag inte ens hoppas på
7. Vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför?

8. Vad var din största framgång i år?
att få min spanska till en imponerande nivå
9. Största misstaget?
att inte våga hoppas eller nåt
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
njae, det tror jag inte. Inte mer än vanligt i alla fall
11. Bästa köpet?
digitalkameran
12. Vad spenderade du mest pengar på?
digitalkameran igen, flygresa
15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
sommaren och många saker i Peru
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006?
hips don’t lie – Shakira (tyvärr), glassigt – Mange Schmidt (tyvärr igen), Smuk og dejlig – Anne Linnet
17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
gladare
18. smalare eller tjockare?
oförändrat tror jag
19. rikare eller fattigare?
definitivt fattigare vi slutet av året
20. Vad önskar du att du gjort mer?
chansat
21. Vad önskar du att du gjort mindre?
fegat
22. Hur tillbringade du julen?
hemma
23. Blev du kär i år?
det har väl inte du med att göra. Javisstja, jag valde ju själv att ta med de här frågorna, ok då, lite kanske.
24. Hur många one night stands?
lika många som vanligt, vad tror du om mig egentligen
25. Favoritprogram på TV?
engelska deckare kanske
26. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
det tror jag inte, det ligger inte för mig att hata
27. Bästa böckerna du läste i år?
Amos Oz - Att känna en kvinna, Ernesto Sabato – El tunel, Stig Claesson - Svart asfalt, grönt gräs. Har dessvärre inte läst så mycket i år.
28. Största musikaliska upptäckten?
Sofia Talvik eller Brita Persson kanske.
29. Något du önskade dig och fick?
ett bra år
30. Något du önskade dig men inte fick?
ja, trots att jag blåste en ögonfrans
31. Årets bästa film?
ehm, Babel kanske
32. Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?
26 blev det den här gången, minns faktiskt inte vad jag giorde, ingen stor tillställning.
33. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
ja, om den där ögonfransönskningen slagit in
35. Hur skulle du beskriva din stil år 2006?
laidback, observerande
36. Vad fick dig att må bra?
tango – inte dansen utan varumärket
37. Vilken kändis var du mest sugen på?
är Kiri Te Kanawa känd? Dum fråga hur som helst
38. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Oj, jag diskuterade en del fångvård och skuldfrågor i Peru.
39. Vem saknade du?
?
40. De bästa nya människorna du träffade?
nya vänner i Peru.
41. Bästa nya pryl?
digitalkameran igen
42. En värdefull läxa du lärt dig i år
att ingenting kommer av sig självt.
43. Citera en sångtext som summerar ditt år:
Who would believe that she could dance like this. Makes a man wanna speak spanish.
Alternativt - Hello, hello, hello, good-bye,Good-bye, good-bye, good-bye. Thats all there is. And the leaves that are green turned to brown, And they wither with the wind, And they crumble in your hand.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home