My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Thursday, January 04, 2007

Minnen

Hon brukade göra lemonad. Nu vill jag göra lemonad. Jag vill göra saker hon gjorde för att minnas hur hon gjorde dem och kanske nånstans snudda vid ett minne av nånting vi gjorde tillsammans. Då kanske minnena inte bleknar bort. Och ibland känns hon nära. Då känns inte avståndet, inte den långa tid sen vi sågs eller det faktum att vi inte skall ses igen.

Jag lyssnar på en del Peter LeMarclåtar och förflyttas genast några år tillbaka i tiden. Ett fult brunt golv i Vadstena. Ett kök, ett internat. En bra tid för mig. Även om det inte kändes positivt hela tiden. Tidvis var det en aning kaotiskt. Men ibland kan jag sakna många av de dagar jag spenderade där. Samtalen, vännerna, filmstunderna vid rosa soffan, alla koppar te i ett annat kök med samma fula bruna golv, promenaderna utmed Vättern till den gamla fyren. Jag hade många bra dagar.

Feels like home är Spanien, Love and youth är kanalen, den där MTV-unpluggedskivan är Peru.

Jag tror detta handlar om att associera. Eller, jag vet inte riktigt. Kanske är det bara nostalgi och saknad.

Saker jag idag gjort för första gången i mitt liv:
1: Bytt däck på en hästtransport
2: Övat på överstämma med min okarina. Ska eventuellt framföras på söndag.
3: Tagit med mig en hembakad danske kringle till boa
4: Burit ut köksluckor till släpkärran
5: Sett min släkting Christine

0 Comments:

Post a Comment

<< Home