My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Friday, January 05, 2007

Tankar i januari

Jag skulle vilja hitta nåt bra att skriva längst där inne, långt bak i huvet. Nån gång kanske kasta in ett skojigt minne inte bara en massa vemod med människor som jag aldrig kommer se igen. Bitterljuvt javisst. Men jag är ju å andra sidan lite så.

Igår var jag till teatern. Det var ett tag sen. Spelman på taket. En riktigt bra uppsättning tyckte jag. Mannen som spelar Tevje (glömde köpa program) hade så bra timing i sina repliker. Hur som helst satt jag där och plötsligt slog det mig att där skulle ju jag stå. Ja, det var ju min dröm. I så många år. Jag vet inte om drömmen försvann eller vad som hände. Skådespeleri är ju dessutom en av de saker jag verkligen känner att jag behärskar. Inte fan är jag poet, musiker eller författare (vad jag än säger). Den konstform jag behärskar är ju skådespeleri. Med det inte sagt att jag inte alls hoppas på det stundande ambientflumprojektet.

Jag har fått några digitala bilder framkallade. Resultatet blev bättre än jag väntat mig. Det är ju så mycket roligare att sitta med ett antal utvalda papperskopior än att bläddra bland 1000 bilder på datorn. Jag lånade ett par intressanta böcker på biblan också. Kanske kan jag bli lite klokare (som om jag inte vore klok nog)

Jag vill ha snö snarast. Nu vill jag åka skidor.

Tänk att Hilding och Ruts ättlig hittat tillbaka till bygden. Det tyckte jag var festligt. Hon verkar ju vara trevlig och efter vad jag hört riktigt duktig också.

Jag spelade överstämma på okarina idag. Jag tror det gick bra även om jag inte vet om det hördes. Ja, nyss nämnda person hörde det visst så duktig är hon nog.

2 Comments:

Blogger Dennis said...

Har du hört nåt om när KOS ska gå in i studion?

12:50 AM  
Blogger Robert said...

Jag vet inte riktigt. Ett tag skyllde de ju på idétorka sen hade de massa idéer helt plötsligt, nu har det varit helt dött. Har inte hört ett skit. Som svar på frågan kan sägas att jag suttit och skrivit ned en del idéer och snart borde ett möte planeras in.

1:58 PM  

Post a Comment

<< Home