My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Thursday, January 18, 2007

Mi sueño 2

Jag hade en så underlig dröm inatt. Det har gått en lång tid nu utan att jag kommit ihåg mina drömmar efter det att jag vaknat. I Peru kom jag ihåg väldigt få drömmar. Jag vill minnas att jag läst nåt eller att nån berättat för mig nån gång vad det berodde på eller att han/hon hade nån teori i ämnet. Men jag kan inte minnas. Det är mycket som gömmer sig där bak som ibland kommer fram, tack vare att man lyckas associera till det genom nåt man hör eller ser. Det är också märkligt. Att man ibland kan rabbla upp en sångtext som man varken hört eller sjungit på flera år.

Vad var det som gjorde den så märklig då, drömmen? Jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Det var mest en känsla i drömmen. Ett välbefinnande.
Jag försökte somna om efter att ha väckts av klockradion men väcktes snart upp igen av telefonen. Sen var det ingen idé.
Kanske kommer den tillbaka inatt igen.
Kanske kommer hon tillbaka, henne som jag dansade med igår natt. Vem var hon förresten? Kanske var det det jag ville få reda på när jag försökte somna om.
Många kansken.
Kanske är jag vilsen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home