My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Sunday, December 31, 2006

Tankar innan året är slut

Han tvådde sina händer innan han lät domstolen döma honom. Men nu var det inte Pilatus utan Bush. Jaja, det var absolut inte det jag skulle skriva om. Det finns det andra som gör.

Jag ska leka nyårskrönika. Se tillbaka. Ett bra sätt att förstå nutiden och att förbereda sig för framtiden, att se tillbaka.

Jag har haft ett bra år. Helt säkert det bästa på länge. I våras fick jag äntligen mina första högskolepoäng i spanska. Och nånstans där började jag bestämma mig för att åka till Sydamerika för att pröva min spanska, eller för att utveckla den snarare och äntligen komma till länder jag länge velat se. Sommaren var inte bara varm och go’. Det bästa på länge på jobbet. För första gången på många år sade jag äntligen ”jag kommer tillbaka”. Värmen höll i sig. Sen fick jag se och uppleva saker jag aldrig kunnat drömma om i Peru. Ruiner, människor, mat och transportmedel.

Jag har inga höga förhoppningar för 2007. Inte så att jag tror att det blir ett skitår, det är ju dumt att hoppas på för mycket. Nej, vänta nu. Det här skulle jag ju visa lite tacksamhet över året som gick. Mer eftertanke än gnäll.

Tack 2006 och välkommen 2007.

Gott nytt år på er

0 Comments:

Post a Comment

<< Home