My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Friday, January 05, 2007

Nattsudd

De brukar komma om nätterna. Precis när jag släckt lampan, som vore de ljusskygga. Varifrån kommer de? Tankarna, idéerna, minnena, drömmarna som håller mig vaken.

Ibland funderingar om hur jag kunde gjort något annorlunda, ord som sagts, ord som borde sagts. Om det hade förändrat något. Ibland från igår, ibland 1998.

Idéer till böcker jag vill skriva, människor jag vill träffa, böcker jag vill läsa, sånger jag vill höra och skriva.

Minnen av saker jag gjort. Minnen av människor jag saknar, jag oftare vill träffa, önskar jag ska se igen eller önskar jag aldrig sett.

Drömmar om platser jag vill se, människor jag vill möta och sånger jag aldrig kommer skriva.

Tankar på henne. Nu ska jag bara komma på vem hon är.

Det är dessa hjärnaktiviteter som håller mig vaken långt in på småtimmarna ibland. Ja, inte bara de i sig utan även arbetet med att skriva ned dem på papper. Jag borde placera mp3-spelaren vid sidan av sängen så jag kunde prata in dem där, det går fortare. Inte för att jag skriver långsamt men ibland fladdrar tankarna förbi så fort att jag knappt hinner få ned dem på pappret. I den farten blir det inte heller så läsligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home