My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Thursday, January 26, 2006

A hazy shade of winter

Solen sken och jag gav mig ut i vinterluften för att fota lite. Åt kraftverket till finns dock inte så mycket att fota som jag inte redan fotat 736 gånger tidigare. Detta visste jag men gick dit i alla fall. Nästa gånga jag går dit ska jag ta med mig alla kameror och gå in på kraftverksområdet och fota lite vatten. Jag vet, det är inte helt omtyckt. Men jag har redan varit innanför staketet massa gånger. Särslikt i yngre år var det ganska spännande. Alltid finns det nåt hål i staketet. Det behöver jag inte göra nåt själv. Hål har det alltid funnits. Titta bara här vad de små lymlarna gör. Själva har de hål i huvet. Ja, jag vet en fånig liknelse men jag tillåter mig att vara fånig ibland och erkänner det.

Den där teorin om hur man skulle få människor att vara snälla mot varandra och behandla varandra med respekt filar jag fortfarande på. Kanske man kunde skapa något slags zerum. Och jag kunde få fredspriset. fast det delar ju norrmännen ut så det kan väl kvitta kanske. Om jag framställer zerumet kanske jag fåt priset i kemi istället och frå motta priset ur hans majonnäs konugens hand. Hans kungliga höghet Carl Gustav Folke Hubertus Bernadotte. Chabo är lättare men det säger väl ingen nuförtiden. Hursomhelst det där med att ändra attityd och inställning hos vissa vore nog inte så dumt. Men vem skulle lyssna på Jesus idag? Vadå tycka lika mycke om alla idioter som mig själv? Inte få slå tillbaka? Jag menar inte att man ska behöva älska Jesus. Bara att det finns en del basic stuff där i hur man kan bemöta andra om man inte vill anstränga sig att bli illa omtyckt. Det finns en risk att jag kanske låter bitter. Det är annars en rädsla, att bli bitter. Måtte jag aldrig bli bitter.

Idag hade vi årets förstas körövning. Rösten var ringrostig. Men det är roligt att komma igång igen.

NU ska jag sova.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home