My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Wednesday, January 11, 2006

Listor

Har så smått börjar repetera lite inför studierna i vår. En hel del spanska har ju hunnit försvinna ur hjärnan men lite finns det kvar. Det är så skojigt att riktigt gosa in sig i grammatikböcker av alla slag. Nästan lika roligt som ogräsrensning i spöregn. Eller inte så illa kanske.
Fredrik Lindströms självgoda tryne är tillbaka i rutan. Ja, jag gillar ju hans program eftersom de är informativa på ett lättsamt sätt och jag tror att många kan ta till sig informationen. Jar är väldigt intresserad av dialekter men jag tycker väl inte att det kom fram nåt nytt precis. Visserligen var det här bara en inledning tror jag. Vi får se.

Har suttit och läst i Sveriges bebyggelse från 1948. Intressant läsning. Klumpig bok bara.
Läste färdig "Hur hon segrade". Började visst i somras och har läst flera böcker emellan för den avr så tråkig. Jag tyckte kanske att titeln lät lite tuff och helt i tiden. Nu var den kanske inte så feministisk som titeln intalade mig, gott i och för sig. Guy de Chantepleure är ju ett coolt namn också. Men det hjälpte alltså inte. Jag har definitivt läst bättre.

Några listor är färdiga och en vacker dag publicerar jag dem kanske här.

Och gråvädret kryper in under huden. Jag börjar snart räkna dagar. Hur många kan det vara kvar till rödvingetrasten sitter i eken och sjunger i Limmingsängen? Alldeles för många om det ska vara detta slabb. Kom och rädda oss käre trast.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home