My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Saturday, March 17, 2007

Nyrenässans

Vårruset kan ta sig konstiga uttryck ibland. När jag var ute och promenerade igår började jag plötsligt fundera på ett Pressmeddelande jag skulle skrivit om jag vore en megakänd musiker eller så. Att jag skulle skapa en pakt med andra musiker, skådespelare, konstnärer av alla slag att inte uttala sig i skandalpressen. Sen kan man gärna släppa in politiker, ämbetsmän, en och annan styrelseordförande från storbolag och så vidare. Om tillräckligt många respektabla personer sade ifrån, personer som många ser upp till, då måste det väl kunna få en effekt, eller? Jag tror på godheten och människans fria vilja. Antagligen är jag naiv som vanligt.

Inte för att den tidigare tanken hade med detta att göra men ett länge sovande musikprojekt har vaknat till liv och bör besökas:
http://www.myspace.com/kossweden

0 Comments:

Post a Comment

<< Home