My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Thursday, February 22, 2007

De gudarna älskar dör unga.

Det är väl så det heter?
Jag tänkte på det när en försändelse bland annat innehållande en skiva med Elliott Smith damp ned i lådan. Lysande låtskrivare som dessvärre lämnade oss blott 34 år gammal 2003. OM du inte har en aning vem denna lysande musiker var ska beordras du härmed lyssna in honom här: http://www.youtube.com/watch?v=zH8-lQ9CeyI

Jag tänker på det varje gång jag hör Jeff Buckley sjunga sin lysande version av Leonard Cohens lika lysande låt ”Halelujah”.

Jag tänker det varje gång jag hör Nick Drake.

Jag tänkte det igen när kvällstidningarna slog mynt av Johanna Sällströms tragiska bortgång. Ja, de kan ju gärna låtsas om att de faktiskt bryr sig. Inte fan lurar de mig. (var detta första gången jag svor i min bloggs historia?). Jag blir spyfärdig av att se dem riktigt gotta sig i hennes olycka. Finns det nån som kan titta på hyenor eller gamar och tycka att det är så mysiga djur att man gärna skulle ha en hel drös hemma på tomten?

Jag tänker det ännu fler gånger men det ger mig ingen tröst.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home