My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Saturday, May 20, 2006

Roadkill

Min favorit Bosnien-Hercegovinas underbara Leijla ser inte ut att vinna. Jag går inte igång på gubbar utklädda till överkörda grävlingar men visst, Finlands låt är inte så dålig. Kul för Finland att äntligen få vinna. Ja, det här är segt och jag fattar inte hur de kan vinna så kopiöst stort. SÅ bra är väl inte låten. Eller? Men många låtar är ju likadana och Lordi sticker ju helt klart ut. Det irriterar mig en hel del att de knepiga grekerna sitter och buar i parti och minut. Vad är deras problem egentligen? Eller gillar de bara att bua?

00:20
Jag hittade för ett tag sen en gammal lapp jag skrivit. Detta är inget konstigt. Jag har gamla lappar liggandes överallt. Jag försökte skriva nåt i ämnet hjälp till självhjälp eller så.
"Fallskärm - att fånga sig själv när man faller"
Ja, jag minns inte de andra rubrikerna. Men jag tyckte det var lite bra. Sen var det nåt med en spegel och flytväst tror jag.

Finland vann visst, om än knappt. (de som inte känner mig vet inte hur överironisk jag ofta är)

Dagens ord: Färdighet (uppnås av övning, utan övning - långsamma stela fingrar som snubblar på strängarna vilket gör mig irriterad vilket får fingrarna att snubbla ännu mer)

Dagens plats: Helsingfors (Helsinki nästa för Eurovision. Jag gillar alla fina jugendbyggnader där. Jag har släkt i Finland. Borde ta kontakt med släkten. De utvandrade dit från Östergötland på 1850-talet)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Great site lots of usefull infomation here.
»

4:56 AM  

Post a Comment

<< Home