My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Friday, May 19, 2006

Bortflugen tentaångest

Jag vet inte vart den tog vägen. Tentaångesten. Kanske var det insikten att jag ändå inte lär mig så mycket ny grammatik på några dagar som fick mig att oroa mig mindre. Jag menar, det jag inte lärt mig under det senaste halvåret och mitt halvår i Spanien lär jag mig knappast nu. Visserligen är det väl bra att friska upp minnet lite och det har jag gjort. Men inte i så stor skala. Jag lade ned mer tid åt gräsklippning och en viss hemtenta som ger mig mer ängest än grammatiktentan.

Jag hörde göken under min joggingrunda imorse. Den satt i väster och sjöng. Västergök är bästergök. Ett gott tecken inför tentan kanske.

Jag var inne hos Bengtsson för ett tag sen. Huset har ju stått obebott ganska länge och då står det inte på förrän någon hittar det och roar sig lite med förstörelse. Huset är väl inte nåt att ha längre. Nåt för brandförsvaret att ha brandövning på. Synd. Det var ett fint litet hus en gång i tiden.

Jag kommer ihåg Gunnar. Morfar bar ned posten till honom sen han blibit sjuk. Ibland följde jag med. Gunnar hade en ljusblå flugsmälla. Det kommer jag ihåg. Men inte mycket mer.

Jag har så svårt att förstå mig på meningslös skadegörelse. Såhär fint har de gjort i Bengtssons kök:


Jag försökte hitta flugsmällan men den verkade inte finnas kvar.

Nu ska jag sova skönhetssömnen för att vakna utsövd imorgon.

Dagens ord: Gök (första gången jag hör en gök hemma sen '97 eller nåt)

Dagens plats: Nykvarnstorp (Snart ett minne blott?)

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Efter tentan tycker jag du får ta dig en kaffegök.

11:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

hej - kul att hitta en ny medbloggare - ska följa din! tack för dina ord också - skönt attt nån följer med ens tankegångar - det är inte alltid självklart i desssa tidevarv...

12:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

4:56 AM  

Post a Comment

<< Home