My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Thursday, March 30, 2006

Otto är ingen noshörning

Imorgon åker jag till Stockholm och jag har haft huvet fullt av annat och har därför planerat nåt, jag har inte packat heller för den delen men det är väl snart gjort. Det blir ljusare och det gläder mig verkligen. Våren är äntligen här.

Känsliga läsare uppmanas stanna vid bilderna. Därefter kommer en rabiat utskällning. Såhär ser jag ut i kostym:





Jag blev ursinnig framför teven idag. Otto Sjöberg har gått för långt. Igen. Han stod och försvarade publiceringen av den misstänkte ”hagamannens” bild i tidningen. Sen när är journalist det samma som jurist? Jag visste inte att expressen hade domstolsstatus. Har de rätt att döma? Det är ändå inte det största problemet. Detta gör ju att eventuella vittneskonfrontationer bli värdelösa. Detta är så för__nnat oansvarigt att jag för första gången på c:a 19 år kan säga detta om någon. Jag hatar Otto Sjöberg. Eller gör jag det? Kanske inte. Men jag känner hur som helt stor avsky. Jag blev tvungen att gå från teven. Jag orkade inte se honom. Jag önskar att expressen kunde fällas för nån slags sabotage. Men det kommer väl inte hända.
I vissa av fallen finns ju ingen teknisk bevisning, den enda kanske skulle vara vittneskonfrontation vilket nu är omöjligt. Detta kan innebära att vissa av de överfallna kvinnorna inte kommer få upprättelse. Jag hoppas att det inte blir så men tänk om. Fattar Otto Sjöberg vilket ansvar de har, vilken skuld som de själv lagt på sina skuldror? Nej självklart inte. Jaja, jag vet, jag borde vända andra kinden till men nu har jag gjort det så många gånger att jag får nackspärr och whiplash på samma gång. Jag vill fly till Antofagasta. NU!
Tack för den urladdningen.

Dagens ord: Medmänsklighet (sånt skulle man vilja se mer av ibland)

Dagens plats: Hall (Där Otto hör hemma)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home