My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Sunday, April 16, 2006

Vår i mitt sinne

Så kom hon då till slut...
Våren.
Som sol efter år av mörker. Dessvärre har det inte medfört ökad inspiration. Men en ordentlig energiinjektion. Koltrast och rödhake hade vårkonsert i Ulriksdals hage och jag stod där med den dalande solens sken i ansiktet och bara njöt. Välkommen tillbaka kära vår.

Jag var hos min idol Eva i torsdags. Hon finns avbildad här tidigare. Hon är en underbar människa och det är alltid lika kul att prata med henne. Hon kommer dessutom ihåg många gamla släktingar till mig som varit döda i 50-60 år. Det är fascinerande att lyssna på henne och höra hennes härliga skratt. Bilen har fått sommartofflor och jag kastade en blick mot cykeln. Jag använde den dock inte. Imorgon kanske. Men framförallt ska morgondagen ägnas åt Ernesto Sabato. Vare sig jag vill eller inte.

Dagens ord: Solsken (Äntligen)

Dagens plats: Oxelsten (Det var länge sen jag var där nu. Antar att trastarna sjunger där också)

Solen smög sig in över pianot

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»

4:56 AM  

Post a Comment

<< Home