My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Sunday, March 26, 2006

Dystropi

Ett inte särskilt uppiggande ord men när nu världen ser ut som den gör så är det lätt att måla upp en ganska svart bild av framtiden. Ibland gör det ont. Jag orkar inte se och höra allt. Jag vill rusa ut i kogen och sitta och lyssna på tystnaden. Vinden som susar i tallarna, ljudet av en kotte som faller ned mot backen, en ekorre skuttar mellan träden, på avstånd hörs nötskrikorna. Ljudet av mina bara fötter mot mossa, känslan av mossa mot fotsulorna. När verkligheten blir alltför påträngande är det bra att ha en oas där man kan dra sig tillbaka.

Idag är skogen snötyngd, svårforcerad och vit. Idag tröstar jag mig med Erik Aschan - "Om du inte fanns", "Sedan länge" och Secret Service - "Rainy day memories".
Erik är sorgligen okänd och många av Secret services låtar känns ganska bortglömda. Det finns fler örhängen än "Oh Susie" och "Flash in the night".

Dagens ord: Dystropi (när tanken på framtiden skrämmer)

Dagens plats: Abborreberget (när det är höst på min planet går jag dit)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home