My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Friday, March 03, 2006

Med ögon känsliga för grönt

Jag tänkte att antingen firar jag eller så tröstar jag mig med skivorna. Även om jag inte vet vilket så känns det som om tentan gick bra. En poäng. Vilken jättetenta (inte). Barbro Hörbergs Medögon känsliga för grönt är ju inte så dum. Jag gillar titeln.

Mamma och jag åkte förbi Björkängen häromdagen. Till min fasa såg jag att Manne i ångcentralens hus är rivet. När jag tänker på Manne är det inte hans halmhatt jag kommer att tänka på först utan ett påskminne. Det var en skärtorsdag på 80-talet och jag trodde att ägget jag fick av Manne och frun som jag glömt namnet på var kokt så jag lade det i botten. Det var inte kokt!

Det fanns en tid då Melodifestivalen fick en hel del av min uppmärksamhet. Den tiden känns avlägsen. För oj så tråkigt det är. Årets tråktrend lockar inte mig. Imorgon bojkottar jag. Istället ska jag se Sofia Karlsson. Den musikaliska nivån där är aningen högre om man säger så. Det ser jag fram emot.


Dagens ord: Ecklestiastikminister (låter roligare än utbildningsminister)

Dagens plats: Puente romano (Jag kommer nog aldrig tillbaka)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

I will not approve on it. I think polite post. Specially the title-deed attracted me to review the sound story.

9:51 AM  

Post a Comment

<< Home