My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Wednesday, March 22, 2006

Aning av vår

I förrgår sjöng koltrasten premiärkonsert i grannens ek. Jag stannade upp med vad jag nu hade för mig, öppnade dören och bara njöt en liten stund. Tiden nästan stannade. Sen somnade jag med ett leende på läpparna. Och drunknade i vackra drömmar om våren och en bortglömd kärlek.

Jag har sagt det förut och lär säkert säga det igen, jag vet. Men det är nåt visst med kolstrasten. Som att blande Björn J:son Lindh och Verdi med Sting och Mozart. Men ändå större såklart. Ja, varför skulle jag ens försöka beskriva, hur skulle mina ord kunna göra någon skillnad?

Jag pratade med Margit i telefonen häromdagen. Det är alltid kul att höra hennes röst. Hon är härlig. Hon är min mormors syster och bor på Muskö. Jag och syrran ska åka till henne nästa fredag. Jag har inte varit där på tio år tror jag.

Jag läste "Anna min älskade" av Magnus Utvik för ett tag sen. Läs den gärna, jag sträckläste ut den på några timmar. En trovärdig sklidring av vad som händer med i förhållande när hon drabbas av cancer.

Läs "Kyss" av Kjell Alinge. Det är ingen order, men en uppriktig uppmaning. Vissa kapitel är underbar läsning. Andra flummiga men OK. Lyssna även på hans porgram "Eldorado" i P2. Musiken är inte alltid den bästa men att höra honom prata gör det värt att genomlida elektronikflummet han spelar.

Nu har jag tappat tråden. Som vanligt då.

Dagens ord: Vårkänning (jag tänker inte bara på Dans dikt)

Dagens plats: Boa (jag är stamgäst där)



Hej våren! Jag har öppnat grinden till min sommarhage, du är välkommen in. Så snart som möjligt. Snälla våren, kom in i mitt liv.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home