My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Saturday, March 11, 2006

Tidsfördriv

Fördriva tid. Bilda strofer med fåniga rim. Såhär går det när jag varken har inspiration eller nåt särskilt att göra. En forcerad liten svensktoppstext. Har du en lagom banal melodi som passar så hör av dig.

Ett av lägset minne
dröjer kvar i mitt sinne
Ett minne av en sommar, en vår
en påminnelse om tiden som går
Bilder av mjuka händer
av sjöar, ängar och stränder
Minnen bildar mönster
som formar ett fönster
med utsikt över det som var
över orden som jag spar
ord jag glömde
ord jag gömde


Tiden gick i alla fall



För att pigga upp stämningen lite:

Morbrödrar ska lära ut grimaser, så det så.

Lite senare:

Neruda bland alpackorna

Av en slump (?) slet jag åt mig en ICAkuriren med artickel om resa till Peru när jag skulle ha något att anteckna på. Självklart var det ett tecken. Jag vill gärna tro det. Jag vill ju också handla på marknaden i Chinchero, träffa alpackor och vandra omkring bland ruinerna i Machu Picchu. Sen ska jag sitta på nån bergstopp och läsa Neruda i timmar. Kanske få en skymt av den mäktiga condoren. Det vore coolt värre. Hur många rullar skulle jag göra av med om jag åkte dit? Många hoppas jag.


Efter en genomkörare i skidspåret ska jag nu ta en dusch och sen plåga mig genom melodifestivalen. Eller schlagerfestivalen som det heter i fjantpressen. Mitt ego ville in med en intetsägande bild på mig själv.
Vi hörs

Dagens ord: Pisco Sour (ska jag kanske släcka törsten med i Arequipa)

Dagens plats: Arequipa (jag villdit och spana termikletande condorer)

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

En rolig bild , ni verkar ha haft väldigt roligt Benjamin o du, två som gillar o bli fotograferade =) Mia

8:44 PM  
Blogger Robert said...

Jo, men det var besvärligare än jag hade trott att få honom att räcka ut tungan

11:13 PM  

Post a Comment

<< Home