My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Wednesday, October 08, 2008

Uppdatering eller sista dödsrycket????

Första frosten kom igår. Löven faller och jag kör Walker för glatta livet. En och annan meter med mina kära RedMax (trotjänaren) och några drag med trådräfsan innan arbetsdagen är slut och solen börjar sjunka bakom Järngårdsskogen där husbyggarna skövlat, och det gör nästan lite ont att se. Men jag var inne i den fina skogen för ett tag sen, innan hösten tagit ett fast tag om tillvaron och mesta delen var sig lik.






Av ren lathet slänger jag, för att inte verka helt overksam, ut ett antal bilder tagna den senaste tiden.
Först från Nostalgidag i Ljungsbro:

Jag var, som vanligt, ute och cyklade. Här med Vegacykeln morfar bytte till sig av Lasse Skutt (en numer framliden ljungsbrolegend).













Majoriteten av kläderna till Claudias utstyrsel hittade vi på Myrorna dagen innan. Kappan blev hon så nöjd med att hon spinger omkring i den ibland.


Babylycka???


Lite bilder från Kvarndagarna i Bjäsäter i Stjärnorp.
Bjäsäter är en oskiftad by i vilken morfar föddes. En idyllisk plats mitt inne i skogarna norr om Linköping.
















Slagtröskningsmästarna Tage och Jag








Jag och "Stig i Säldekärr", en Stjärnorpsbo med ett riktigt hästminne.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Äntligen lite nytt igen ;) så roligt o läsa. Vilka fina bilder :) Hoppas allt är bra med dig. Ha de gött, Mia

7:22 PM  

Post a Comment

<< Home