My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Thursday, July 24, 2008

Sjöstedt



Här är de. Syskonen Sjöstedt från gården Riset i Råby-Rönö socken utanför Nyköping, på en bild tagen för omkring hundra år sen. Till vänster av står Albin (1894-1986) och till höger om honom står Axel (1892-1989). Från höger till vänster sitter Hugo (1902-1979), min farfars mor Signe (1900-1986), och Ivar (1896-1983).

Kontakten med farfars släkt har varit smått borttappad de senste 10-20 åren. Till nyligen då jag hittade min brylling Niclas blogg. Jag vet, jag är så omodern och helt oduglig på html-språk, jag lägger istället länken till Niclas blogg lite bonnigt efter
http://www.uddman.nu/blog/niclas/index.html

Det har blivit riktig sommar och det är aldeles för varm för att sitta här uppe och gå åt i värmen. Jag skriver mer en annan dag.

1 Comments:

Blogger Nille said...

Verkligen en häftig bild! Morfars pappa axel finns det alltså bil på men inte morfar. Underligt. Mormor har massor av bilder på sig när hon var liten fram till gammal. På morfar finns det bara bilder på från tiden efter han träffat mormor typ.

Jag tänker sno din bild och lägga ut den på min blogg, hoppas det är ok? Kanske du kan skicka den högupplöst?

9:54 PM  

Post a Comment

<< Home