My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Tuesday, May 13, 2008

Pålandsvind från fjorden

Jag satt i jobbets kantina härmdagen och tittade ut på den gråtunga parkeringen. Men trots det gråa kunde jag glädja mig. Luften såg vårig ut. Det var vårluft som fjordvindarna bar med sig.
Jag gick en liten runda efter jobbet idag. Koltrastar sjöng i träden när jag passerade sjömännens minneslund. Krokusar tittade upp lite här och där i gräsmattan. Gräset luktade vår.
Jag funderade medan jag gick vilken eller vilka låtar som kommer vara Sandefjord för mig. Jag har flera sånger som påminner mig om ställen jag spenderat längre tid på. Jag kunde inte komma på någon bra låt som är Sandefjord. Bara irriterande låtar av den typen man spelar på nrj. Dra tilbake med Erik og Kriss får väl bli min Sandefjorsång.
Alldeles för många låtar är Linköping för mig så jag måste hem snart. Jag kanske aldrig har sagt det här förut och jag kommer kanske aldrig säga det igen men jag älskar dig Linköping.
När du läser det här är jag 28 och det är väl helt ok.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Robban!!
Alltid lika kul o läsa din blogg o va du har o skriva du skriver så mycke bra saker , ja lyckas ju aldrig komma igång med mitt bloggande även om ja skaffat sida men inget skrivit ännu *ler* får skylla på att ja har för mycke o göra. Ska bli skönt o se dig ska du veta vi saknar dig. Tim ligger o gosar med tigern han fick av dig han gillar den. varma kramar från oss// Mia

2:23 PM  

Post a Comment

<< Home