My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Friday, August 11, 2006

Many partings

Så var sista dagen på kyrkogården avklarad. För den här sommaren. Jag kommer säkert tillbaka. Det brukar jag göra. Nu är det bara två somrar kvar till drömgränsen 10 somrar. Det vore synd att missa. Vore nästan värt att jobba gratis en dag eller två 2008 bara för att få spränga drömgränsen. Ja, förutsatt att jag jobbar 2007 då såklart.
Inatt kör jag mina sista corrar. Förhoppningvis kommer jag aldrig tillbaka till det jobbet. Jag är ganska mätt på det. Det får vara bra nu.

Jag såg "Mot väggen". En väldigt mörk och destruktiv tysk film. En film som stundtals gör riktigt ont att se. Men filmen är lysande. Hedersrelaterat våld, kärlek, sex, droger och självdestruktion vävs samman till en väldigt stark och aktuell film. En film om hur livet tvingar vissa människor på plats och om två människor som tillsammans förändras och byter väg.


Dagens låt: Glassigt värre - Weed hackers

0 Comments:

Post a Comment

<< Home