My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Friday, August 04, 2006

Bland Backafalls malvor

Jag segar mig genom tillvaron. Slö och trött. Blodet susar tungt i venerna. Att köra corrar om nätterna och sedan gå upp till nästa jobb är ingen barnlek vill jag lova. Men vi som har pelleblot i oss vet att bita ihop. Fråga Robert i Nystugan, Lager eller Betty. Jag har lovat att skriva om pelleblot nån gång. Det måste bli av.

Idag har jag börjat läsa in mig på sydamerikanska sevärdheter. Jag har inte direkt bestämt rutten men på ett ungefär. Sen gäller det att veta vad man ska fylla tiden med. För tillfället tvekar jag lite huruvida jag ska ta en tur till Påskön eller inte. Några tusen hit eller dit….

Jag ställde mig på vågen för att kolla läget och insåg att jag tappat 5kg. Detta helt utan ansträngning. Ja, inte utan ansträngning men utan att ha bantat eller haft för avsikt att gå ned i vikt.

nu är det sovdags - ja, redan

PS - hon gav mig en kram idag, tackade för all hjälp och vi önskade varandra lycka till. Sen gick hon sin väg genom sydporten. Vi kommer aldrig ses igen - DS

Vad var detta nu då? Ja, säg det. Öppet att övertolka. Jag gillar att lämna frågor obesvarade. I detta fallet låter det hela mer än det var - bara så ni vet.

God natt

0 Comments:

Post a Comment

<< Home