My Photo
Name:
Location: Linköping, Östergötland, Sweden

Jag är en 25-årig språkstuderande östgöte som gillar snällhet, fyrar, minnen och ljudet av när mamma stryker.

Wednesday, July 26, 2006

Spik i foten


Jag var till Roxen och badade i förrgår. Jag trampade på en gren eller dylikt och haltar sen dess. Förkyld blev jag också. Har lagt in lite gamla punklåtar i datorn. Lite nostalgitrip. Jag hade ju en liten punkperiod under andra halvan av 90-talet. Sen insåg jag att jag varken var ateist eller anarkist och därför inte kunde lyssna på punk. Nu får det bli i måttliga mängder. Men det finns en del som är riktigt bra. Musikaliska begåvningar som förblir relativt okända på grund av att de valt en liten genre.

På fredag ska jag vaccinera mig. Nu ska jag baka en muta till chefen för att få gå ifrån nån halvtimme.

Den tidigare nämnda schlagern om döden börjar ta form och nu hägrar en kärleksförklaring till Redmaxen. Vet man inte vad en Red max är har man gått miste om nåt.

Den här tjusiga graven på bilden finns i Linköping. En sån grav skulle man ha. Eller?


Dagens låt: Lilla björn och Lilla tiger - Charta 77

0 Comments:

Post a Comment

<< Home